Börjar lessna...

Så trött på att åka kollektivt... Sitter folk inte och hostar, snörvlar (typ drar loskor) och tuggar på naglarna så det smackar om dom så sitter dom och flåsar ur en snorig näsa som de inte verkar behaga snyta samtidigt som de uppenbarnligen inte kan sitta still utan brötar runt så hela mitt ryggstöd skakar. Jag vill ha lugn och ro såhär dags! (Och jag är garanterat långt ifrån ensam...)
 
Sen att det är skitigt i varenda färdmedel, sådär så man verkligen ser efter varje gång man ska sätta sig men egentligen helst låter bli att sitta alls... Det är liksom något vi som åker kollektivt någonstans har vant oss vid och motvilligt fått acceptera.
 
Det är verkligen tid för en bil för min del känns det som men jag antar att det får vänta ytterligare lite till, jag dör ju inte av att åka kollektivt men den senaste veckan har jag äcklats mer än vanligt över det...
 
Färdiggnällt för idag! Annars då? Jo, idag kommer älsklingen hem! Låter nästan som att han varit ifrån mig i evigheter och det känns nästan så. Att en natt kan kännas så lång? I övrigt får det bli en lugn kväll. Min förkylning verkar inte vilja ge med sig och bihålorna fortsätter att korka igen men jag är glad så länge jag slipper febern så jag kan jobba. Dock tycker jag att den kan släppa nu och att knät ska kännas bra igen så jag kan börja springa! Typ bums!
 
Nu tänker jag mumsa i mig min frukost och börja jobba.
 
 
God morgon på er!

Kommentera här: