Bra start på dagen.

Och så va det onsdag (tisdag? onsdag? Tis... Nej! Det är verkligen onsdag!). Denna veckan har gått så vansinnigt fort i och med den lediga måndagen.
Fick verkligen en sjukt bra start på dagen. Blev visserligen lite sent igår så att släpa mig ur sängen i morse var lite tungt men jag blev ovanligt snabbt pigg måste jag säga. På morgonen är jag lite i min egna bubbla, speciellt när jag jobbar tidigt som jag gör denna veckan. Jag menar, jag är ju ensam uppe den tiden så det är ju inte så konstigt att det blir så.
Just idag hade jag ovanligt gott om tid dessutom så jag gick och pillade i lugnt tempo för en gångs skull! ca 10min innan jag hade tänkt gå hemifrån så står jag och ska göra i ordning lite lätt frukost att tugga i mig när jag kommit till jobbet och även min lunch. Vänder mig om av oklar anledning och samtidigt så står plötsligt Tobbe i dörröppningen till vårat rum och säger god morgon lite halvviskande sådär härligt nyvaken. Haha gissa om jag höll på att kissa ner mig! Jösses så rädd jag blev. Kan ju säga att om jag inte var vaken innan så var jag det definitivt efter det där! Jag antar att payback is a bitch för jag råkade skrämma honom minst lika rejält igår så jag antar att jag förtjänade den.

Igår hände i övrigt inte så mycket. Körde lite "hemmaträning" som jag så fint kallar det och idag kan jag smått känna av mina magmuskler. Älskar känslan av träningsvärk i magen. Då vet jag att det jag gör ger resultat! Min tanke är att jag i början av maj ska kunna stå plankan i 300s (5min). Klarar drygt 2min idag, skulle nog klara 2,5min om jag verkligen gav mig den på det så på några veckor borde 5min inte vara några problem. Taggad till tusen!
Insåg också att jag måste börja stretcha mer... Känner att mina tidigare så viga ben börjar bli rätt stela och sega så nu är det stretching efter varje pass som gäller!

Tobbe var ju på A's fotboll igår. Hisingsalliansen har börjat igen och igår var det match på Rambergsvallen. Tydligen vann vårat grymma Backatorp med 8-0, missade dock vilket lag de mötte men sjukt roligt! A fick dessutom in ett mål, stolt kille och stolt pappa (självklart är även jag jättestolt!).

Fina A på Hisingsalliansen förra året.

Det märks så tydligt att hårt slit lönar sig. A kämpar stenhårt på träningarna och visar verkligen vilja och som han utvecklas tack vare det. Alltid lika kul att ibland få kika in på någon träning eller på cup och se honom spela, det är så stor förbättring för varje gång.


Slängde ihop en grymt simpel men ack så god sallad med kyckling till oss igår som middag.


Känner mig alltid lika duktig när jag lyckas tänka till och hålla mig till lite nyttigare alternativ. Nu ska jag ut med sockret och in med ett hälsosammare tänk! Tänka sig att jag knappt rört godis under påsken jämfört med hur jag brukar vräka i mig. Jag har liksom inga spärrar när det kommer till godis och sötsaker. Har jag tagit en kan jag inte hejda mig utan fortsätter oförskämt långt efter att jag typ börjat må illa och är uppsvälld som en ballong... "Bara en till" Ja, jo tjena! Men nu har jag börjat lägga band på mitt inre sockermonster och tar hällre några nötter eller en frukt osv.

Det är inte så att jag vill ändra på hur jag rör mig och hur jag äter för att i huvudsak gå ner i vikt även om många av oss bär på något extrakilo som vi inte tackar nej till att bli av med men faktiskt så är det för att jag själv ska må bra. För att få mer energi, för att kroppen ska få hålla länge och självklart för att det faktiskt är roligt att träna och röra på sig och så vidare. Jag tycker ändå att en sund livsstil där kroppen mår bra är så himla mycket viktigare än att ha den där "perfekta" bikinikroppen som det hetsas så mycket om inför sommaren!
Visst har jag mina dagar då jag är missnöjd men sedan har jag också dagar så jag är så sjukt nöjd att ingen kan slå ner mig från min egen pedistal som jag bygger upp de perioder jag känner så. Just nu försöker jag dock få bort mitt fokus från utseende och istället peppa mig själv till förbättrad prestation. Jag tror det är ett sundare och roligare sätt att lägga fokus för att nå sina mål, både i prestation och utseende!

I vilket fall! Jag hörde det ryktades om en eventuell löprunda idag? Jag håller tummarna för det är verkligen kanonväder ute så det hade suttit så himla fint. Får se om utgångspunkten blir hemifrån eller kanske till och med Skatås eller Slättadamm om jag har tur?

Kommentera här: