Sovmorgon!

Snacka om välbehövt med sovmorgon! Jobbar sent idag och Tobbe är i Kosta och jobbar till imorgon. Alltid skönt att jobba sent om Tobbe är borta över natten och sedan tidigt dagen efter för då går tiden så mycket fortare tills han är hemma. Tobbe har ju ändå alltid rest en del i jobbet men jag har ännu inte vant mig att vara ifrån honom... Tur att en natt går fort!
 
På tal om att tiden går fort: I måndags var det 2.5 år sedan jag och Tobbe blev tillsammans! Ibland känns det som att vi vart tillsammans i evigheter och ibland känns allt jättenytt och vi är stundvis fortfarande barnsligt nykära, det tycker jag är mysigt. Trodde aldrig att jag skulle älska någon så mycket som jag älskar honom.
 
 
(Haha Tryggen i högra hörnet på denna bilden alltså! Han har alltid något hyss på gång den grabben...)
 
Sen till lite tråkigheter då... På vägen hem från tåget igår så började mitt högra knä att ömma lite men jag tänkte att äsch! Detta lilla gör ingenting, jag tar en promenad och möter upp Tobbe vid S:t Sigfrids Plan när dom kommer från Borås. Kan ju säga som så att det blev bara värre och värre och till slut när vi var på väg hem var jag stundvis tvungen att stanna. Smärtan sitter nedanför knäskålen ut åt höger, ingen aning vad som sitter där men... Det är helskumt för det gör inte ont att röra knät alls så länge jag inte belastar benet för då gör varje steg skitont om jag inte håller benet rakt. Om inte detta lägger sig får jag väl åka in och kolla det för den sista kroppsdelen jag vill ha sönder är knät... Suck!
 
Jag hade bestämt mig för att rosta mandlar igår, det gick åt skogen! Jag lyckades glömma av dem så det slutade med brända mandlar och då inte av den goda sorten så jag fick slänga allihopa. Får se om jag försöker på nytt ikväll eller till helgen...
Tror inte gårdagen var riktigt min dag, men idag är det nya tag och jag har ett fett leende på läpparna för det är verkligen kalasväder idag med och då är det ytterst få saker som kan få mig på dåligt humör.

Kommentera här: