Taggad för helgen!

Ska bara börja med att säga en gnällig sak. Är så SJUKT less på kollektivtrafiken, det vet vi sedan länge... Idag och hela helgen så har de fått för sig att stänga av tågtrafiken helt från centralen ut till mitt jobb. Alltså, ALLTID är det något strul och jag är så trött på det. Nej, visst att jag inte ska jobba i helgen men idag då? Nu hade jag tur att Tobbe kunde jobba hemifrån idag så jag kunde köra barnen till skolan och sedan ta bilen till jobbet men det är långt ifrån varje dag som den möjligheten finns.
Okej, det finns ersättningsbussar men personligen tycker jag inte att resan till jobbet ska behöva ta dubbelt så lång tid bara för att de bestämt sig för att ställa in tågen. Är så trött på allt strul som det orsakar att åka kollektivt. Inte nog med att det är fruktansvärt dyrt, det är alltid förseningar eller någon form av krångel. Flyter ytterst sällan smidigt. Jag har tappat tilliten på att jag ska kunna komma fram i tid eller hinna till mitt byte och så ska det ändå inte vara om man ska behöva betala så fruktansvärt mycket pengar varje månad. Men det är bara min egna mening.
 
Nu till lite gladare tankar, det är ju ändå fredag!
Är taggad till tusen inför denna helgen, känns som att vi kommer göra massa kul. Kom på mig själv igår med att längta tills det är måndag (Tobbe fyller ju år då!). Helt sjukt. Men jag är så barnslig när det kommer till att ge bort presenter. Jag vill liksom ge dem så fort jag köpt dem och därför väntar jag lite till sista sekund innan jag köper så jag inte hinner avslöja mig. Misslyckades ändå brutalt till alla hjärtans dag då jag lyckades att indirekt försäga mig och då köpte jag ändå presenten samma dag! Haha, han blev lika glad för det men ja, ni förstår nog grejen. Denna gången har jag lyckats hålla tungan rätt i mun tror jag. TROR inte att jag har försagt mig men det märker vi!
 
Mina planer för måndag höll då på att gå helt i kras och risken finns fortfarande att Tobbe måste åka till Finland på jobb men jag håller alla tummar och tår för att han kan åka på tisdag istället. Det låter kanske som att jag planerat något storslaget. Det har jag faktiskt inte... Jag är bara så barnsligt glad i födelsedagar och att få ge bort presenter! Hehe...
 
Eftersom barnen åker hem till sin mamma på måndag så får vi fira Tobbe med barnen på söndag. Självklart ska de få fira sin pappa också! Han får presenten från dem då och presenten/presenterna (håller för mig själv om det är en eller flera, hehe) på måndag.
 
Som sagt så körde jag barnen till skolan idag och A var så bussig så han följde lillebror in på avdelningen så jag kunde rulla mot jobbet och hinna dit i tid. Världens bästa storebror! Precis innan denna bilden togs så gick A med armen runt axeln på lillebror. Så himla fina!
 
 

Kommentera här: