Bra och dåligt bemötande.

Igår efter jobbet så åkte jag och Tobbe hem till våra underbara vänner Jesper och Linnéa. Där bjöds på Champagne, goda viner, tapas, och något som var nytt för mig nämligen en drink som hette Mamma Mu. Smakade som vit choklad, heeeeelt amazing! Glatt sällskap hela kvällen och lite Mario Cart gjorde kvällen oslagbar.
 
Gårdagen gjorde att både jag och Tobbe är rätt slitna idag men det är väl priset man får betala antar jag, haha.
Medans Tobbe var nere hos frissan i morse så gjorde jag mig i ordning och när han kom tillbaka så tog vi en promenad i stan.
 
Jag hade en jacka jag köpte på MQ i höstas som en söm hade spruckit på och sedan ett par byxor från H&M till E som behövde bytas då knappen var trasig innan han ens hunnit börja använda dem.
Det är ganska intressant det där med bemötande tycker jag. Att det ska vara så svårt med ett trevligt sådant ibland när man jobbar med ett serviceyrke...
När vi kom in på MQ och visade jackan så frågade hon om vi hade kvar kvittot. Dessvärre hade vi ju inte det kvar, om inte annat hade vi det inte med oss. Men det var inget snack, de tog emot jackan och skickade den till skräddare. Stor eloge till MQ för ett proffsigt och mycket trevligt bemötande! På onsdag har jag min finfina jacka tillbaka igen, HURRA!
vidare efter detta så gick vi till H&M för att byta E's byxor. När vi kommer fram till kassan och visar upp byxorna där knappen helt klart inte fungerar som den ska så frågar även denna kassörskan efter kvittot. Precis som tidigare så hade vi inte kvar kvittot till dessa. Bemötandet vi fick reagerade både jag ock Tobbe ganska starkt på. Vi fick nämligen en föreläsning om att man MÅSTE ha kvitto och det står klart och tydligt både vid kassorna och på kvittot. Vi har hela tiden visat stor förståelse för detta och vi var inte där för att kräva några pengar tillbaka, vi ville bara ha ett nytt HELT par. Efter en kortare diskution gick hon med på att vi fick gå och hämta ett likadant nytt par och byta mot. När vi hämtat det nya paret och hon höll på att slå ut i kassan så fick vi återigen höra hur viktigt det är att behålla kvittot för att konsumentköpslagen kräver det och de har hårdare krav på sig i butikerna osv osv.
Enligt min åsikt så är det så hilma onödigt att ha en taskig attityd mot någon som kommer in med en ödmjuk och trevlig attityd och inställning. Ska man arbeta med ett serviceyrke så ska man oavsett om man har en bra eller dålig dag kunna möta en kund på ett proffsigt sätt. Sjukt besviken på bemötandet på H&M idag.

Våran lunch spenderade vi på Joe Farelli's. Älskar det stället! Fantastisk personal med en härlig touch av humor och hög servicegrad. Vi satt här och bara njöt av att finnas ganska länge innan vi valde att gå vidare. Jag ville in på Åhlens och jag var bergis på att det fanns på avenyn men uppenbarligen inte... Sprang in på Kicks istället för jag behövde lite smått akut nya örhängen för mina hade gått sönder. Slutade med att jag "råkade" köpa två nya nagellack också.
 
 
Har ÄNTLIGEN börjat hitta motivationen att måla naglarna igen, jag känner mig sååå mycket snyggare eller vad jag ska säga när jag har ordning på naglarna.
 
 
Resten av helgen hoppas jag går i lugnets tecken. Både jag och min älskade andra halva behöver verkligen det! Möjligtvis att jag ska försöka mig ut på en kortare löprunda och förhoppningsvis gör Tobbe mig sällskap. Har haft lite känningar i smalbenen sedan sist, dock känns det mer som muskulärt än benhinnorna så jag håller tummarna att jag inte börjar dra på mig benhinneinflammation igen! Finns inte riktigt tid för det nu...

Kommentera här: