Burr!

Snacka om obalanserat väder i mars. Det är alltid lika spännande med de snabba skiftningarna såhär års. Ena dagen är det pangväder och solen börjar värma på riktigt igen, sådär så man börjar påmimmas om att det faktiskt finns en sommar inom räckhåll. Sedan nästa dag kan det vara som idag. Riktigt snorkallt, småregnar och blåser sådär så det känns som höst igen.
 
På hösten tycker jag det är nästan outhärdligt när det är såhär rått. Jag blir så snabbt trött på det. Det fina med våren är att det redan nästa dag kan vara sådär kanonfint och det kan stanna i flera veckor. För att inte glömma ljuset! 
Jag går ändå upp ca halv 6 på morgonen när jag jobbar tidiga passet och jag är van vid att det är mörkt då. Men nu är det dagsljus mer eller mindre redan då,  helt fantastiskt! Bara det gör ju att regnrusket känns uthärdligt.
 
Ja, här har ni dagens morgontågsfilosofi!

Kommentarer:

1 Mikaela Sandgathe:

Jag hade en lärare en gång som pratade om våren som en torr disktrasa efter vintern. Du är tvungen att pressa in rätt mycket vatten i den innan den blir genomfuktig inför sommarblommorna. Jag brukar trösta mig med den tanken under regniga dagar :)

Svar: Det va en smart en! :D Dock känner jag att efter denna vintern så är det nog en redigt sur, genomblöt trasa som kanske behöver bytas ut mot en ny för att blommorna ska kunna växa... ;)
elliliten.blogg.se

2 Mikaela Sandgathe:

Jag hade en lärare en gång som pratade om våren som en torr disktrasa efter vintern. Du är tvungen att pressa in rätt mycket vatten i den innan den blir genomfuktig inför sommarblommorna. Jag brukar trösta mig med den tanken under regniga dagar :)

Kommentera här: