Söndag.

Vart tog helgen vägen?! Haha, jaaa fort har det gått, skönt att vi har en hel kväll framför oss att hinna njuta och ta det lugnt innan vi tar tag i ännu en ny vecka.
 
Jag är verkligen dålig på att hålla mina planer just nu. Igår skulle mamma eventuellt ha kommit hit och hängt med oss i några timmar men hon gick och blev sjukt så det blev inte så. Jag och grabbarna tog bussen ut till stallet och bussen hem igen. Det kanske inte låter så märkvärdigt och det är det kanske inte heller i vanliga fall. Jag menar, jag åker kollektivt varje dag. Men att åka ensam med två kids och att hinna mellan bussarna med tight väntetid och att hinna gå från punkt A i tid för att inte missa bussen är för en tidsoptimist som mig en rejäl utmaning! Grabbarna överträffade mina förväntningar och allt gick jättebra. Visst frös de för det var bannemig svinkallt men jag bakade in dem så gott jag kunde i en massa hästtäcken och under tiden jag red så tittade solen fram och med det kom även värmen. Spännande blått paket om du frågar Lex!
 
 
Har ni sett vilken duktig hjälpreda?!
 
 
Hemma efter stallet blev det pannkakor med socker och kanel, kiwi, äpplen, banan och lite grädde. MUMS!
 
 
Verkligen något jag rekommenderar för den som inte testat redan. Vi hade inte så mycket energi kvar efter vårat äventyr för dagen så efter maten så kröp vi ner med lite lördagsgodis och spelade tv-spel och mös.
Inte förrän klockan var nästan 20:30 var älsklingen hemma igen och gissa om det var skönt att få hem honom! Passade på att skämma bort honom lite extra.
 
 
Jag pratade ju om att jag ville simma i helgen. Ja... Riktigt så blev det ju inte. Tog en lugn morgon hemma istället för det behövdes verkligen. A skulle på kalas kl 15 så vi packade in oss i bilen lite tidigare än vi behövde och tog en liten omväg ut. Tycker det kan vara skönt ibland, att bara få se sig om i sin egen stad som omväxling jämfört med att bara ta sig från punkt A till B utan att hinna se vad man passerar. Lite hederlig söndagsåkning helt enkelt!
 
Under tiden som A var på kalas passade vi på att käka. Hamnade på "Karlssons Garage" i Linné. Vi verkligen älskar det här stället. Fantastiskt god mat, riktigt bra service och väldigt bra priser. Unnade mig en liten dessert idag. Tog chokladtryffeln och förväntade mig en miniliten bit tryffel men fick två stora tryfflar i storlek med en golfboll vardera, en mörk choklad och en vit. Jisses vad gott!
 
 
Nu tänkte jag slå mig ner i soffan brevid älsklingen och E med vad jag hoppas blir bra läsning och i bakgrunden går hockeyn. Håller alla tummar och tår att Frölunda tar hem detta idag!
 
 
Hoppas ni andra också haft en bra helg och att ni avslutar den på ett lika bra sätt!

Kommentera här: